گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ حجت گنابادینژاد در ششمین جلسه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، بیان کرد: از ۱۰ اسفند تا ۱۵ فروردین میزبان بیش از ۸.۵ میلیون نفر زائر بودیم که عیار خدماترسانی با وجود تمام مشکلات بالا بود. امیدوارم بتوانیم در نوبتهای بعدی به لحاظ کمی و کیفی خدمات بهتری ارائه دهیم. اکثر مردم مشهد در این خدمترسانی و میزبانی داوطلبانه خوش درخشیدند که میتوان از بزرگترین دستاوردهای میزبانی زائران در نوروز ۱۴۰۱ از آن یاد کرد.
وی گفت: در حوزه اسکان اتفاقات خوبی صورت گرفت که سایر ارگانها مانند آموزشپرورش و شهرداری مشهد نیز وارد چرخه اسکان شده به خدمات در این حوزه تسریع و تکمیل پیدا کرد. فرمانداری مشهد و سازمان صمت نیز در تامین ارزاق زحمات زیادی کشیدند. با وجود حضور ۸.۵ میلیون زائر در یک بازه زمانی مشخص، مشکلی در تامین اقلام و کلای مورد نیاز مردم نداشتیم.
گنابادینژاد با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه حملونقل عمومی صورت گرفت بیان کرد: در بازگشت زائران هیچ مشکلی نداشتیم. معمولا در پیکهای زیارتی گذشته در بازگشت زائران به مشکل میخوردیم.
وی گفت: قطعا در خدمترسانی به زائران ضعفهایی داشتهایم. هر کمیتهای اگر اقدامی انجام نداده باید اقدامات آن احصا شود و نسبت به عدم انجام آن توضیح دهد.
معاون امور هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در مورد نظارت بر قیمتها خاطرنشان کرد: حوزه اسکان، ارزاق و خدمات بیشترین مطالبه مردمی را داشتهاند. تمام ارگانها در خصوص نظارت و اطلاعرسانی باید طرحی نو پیاده کنند.
گنابادینژاد افزود: تعطیلات عید فطر در روزهای دوشنبه و سه شنبه است که روزهایی چهارشنبه و پنجشنبه نیز به آن متصل خواهد شد که پیشبینی میشود شاهد حضور گسترده زائران در این ایام باشیم.
معاون امور هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به حجم جمعیت ورود زائران به مشهد در عید فطر، تقاضا داریم در حوزه اسکان تجربه نوروز به کار گرفته و نقاط ضعف نوروز نیز جبران شود.
وی یادآور شد: خدمات جادهای اعم از سرویسهای بهداشتی، نمازخانهها، اقامت و مجتمعهای خدمات رفاهی، خدمات خودرو باید به صورت کامل آمادگی داشته باشند.
معاون امور هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: ادارهکل هواشناسی اطلاعات خوب و دقیقی را در اختیار مردم قرار دهد. تغییرات جوی زیادی در روزهای اخیر داشتهایم. مردم بدانند که شرایط آب و هوایی در تعطیلات عید فطر چگونه است و از هم اکنون برای آن برنامهریزی کنند.
وی گفت: در امر اطلاعرسانی زائر، اگر شبکههای ملی صداوسیما پای کار نیایند، اطلاعرسانی به زائران مختل خواهد شد. تقاضا دارم هماهنگیهای آن صورت گیرد تا این موضوع به صورت ملی انجام شود. اطلاعرسانی به زائران مشهد با صداوسیمای خراسان رضوی محقق نخواهد شد و صداوسیمای کشور باید پار کار بیاید.
معاون امور هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: بازه زمانی نوروز در مشهد از ۱۰ اسفند تا ۱۵ فروردین است، این در حالی است که در همین جلسه ستاد خدمات سفر آمارهایی از بازههای زمانی مختلف گزارش شده است. اگر آمارها مربوط به این بازه زمانی نباشد معتبر نیست. استانداری خراسان رضوی تابع بازهای است که در استان زائر وجود دارد و تابع بازههای زمانی وزارتخانههای مختلف نیست.
وی عنوان کرد: خدمات رسانی ضعیف در خصوص پوشش خطوط تلفن همراه نیز باعث اذیت مردم میشود. این خدمات نامطلوب به پای مشهد نوشته میشود. وقتی زائری به مشهد مشرف میشود، این اتفاق و اشکال را از مشهد میداند. این مشکل نیز باید برطرف شود.